Lav karbo "Ris" Pudding

I dag kommer jeg med en hyggelig overraskelse. I Venezuela spiser vi også ris krem, men vi bruker ikke fløte, bare melk.

Original versjonen av denne kjempegodt dessert har mye sukker og fett. Men her er en versjon som du kan spise uten å tenke så mye på kalorier :)

Konsistensen er som en grøt eller pudding. Hoved ingrediensene er Blomkål og kålrot som er lav karbo begge to.


Ingredienser:

❤️ 1 Blomkål

❤️ 2 kopper kokt kålrabi

❤️ 1 kopp usøtet mandel melk

❤️ ¾ kopp søtningsmiddel av ditt valg

❤️ 1 Kanelstang

❤️ 1 ts av Vanilla ekstrakt

❤️ Kanel pulver (så mye du vil)

Garnityr: nøtter, Chia frø, linfrø, kokos, bær, mer kanel, etc.

Slik gjøre du det

Kjør blomkålen i en food prosessor til det ser ut som ris.

Varm opp melk, søtningsmiddel og kanelstang i en gryte.

Kok blomkål "ris" i melkeblandingen i 10-15 minutter på lav varme. Vær forsiktig at det ikke svir seg, du må røre den hele tiden.

Fjern kanelstang fra "risen".

Hell "risen" med melkeblandingen og kålrabi i en blender, tilsett vanilje og kanel pulver.

Hvis for tørr, kan du tilsette litt mer melk. Ikke for mye hvis ikke blir det for flytende. Smak for sødme, tilsett mer søtningsmiddel om du ønsker mer sødme.

Strø nøtter, Chia frø, linfrø, kokos, bær, eller mer kanel på toppen. Du kan spise det kaldt eller varmt, til frokost eller snack.

Jeg spiste denne kald til frokost, det var fantastisk!!

Ha en sunn dag.

Tasty &Healthy By Lucy ❤️