Hvordan å holder seg SUNN når man reiser?

Jeg må innrømme at det er svært vanskelig å holde det sunt når man reiser, det er mye spising og drikking. For den siste tiden har jeg reist mye i jobbsammenheng, da måtte jeg finne mine måter å holde det sunn og ikke se det i vekten. Det er veldig lett å mister kontroll nå du er på ferie eller reise i generelt.

Her er noen tips for å holde det SUNN når du reiser:

☑ Drikk mye vann. Jeg anbefaler deg å alltid ha vann med deg, vanligvis glemmer vi å drikke vann. Jeg kjøper en flaske vann og fyll den opp i løpet av turen (i de landene hvor du kan drikke fra springen). Vanligvis forvirre vi være tørst med å være sulten. Så hvis du drikker nok vann vil du også spise mindre.

☑ Vær forberedt. Jeg har alltid med meg sunne snacks og om mulig et måltid. For eksempel: usaltet nøtter, protein barer, hjemmelagde protein pannekaker, hjemmelaget protein muffins, ris kaker, frukt (eple eller banan er et godt alternativ), tørre kikerter eller protein pulver klar til å blandes med vann. Som du ser de fleste av dem er protein snacks fordi ekte protein er de vanskeligste å finne. Jeg kan alltid kjøpe en salat eller noe annet å spise det med min snack.

☑ Unngå kaffer som cappuccino, frapuccino, latte eller Mocca. Disse er fullpakket med sukker og fett. Jeg tar bare en vanlig kaffe eller en te. Du virkelig trenger ikke dette ekstra kalorier.

☑ Ikke bli lurt av Musli barer eller nøtter barer som de selger på flyplassene. Disse inneholder vanligvis masse sukker. Sjekk etiketten før du kjøper dem.

☑ Hold deg aktiv. Jeg prøver å gå rundt flyplassen i minst en time før jeg sitte meg igjen. Dette vil gjøre deg blod sirkulere og distrahere deg fra å være "sulten" bare fordi du kjede deg. Om det er mulig prøv å gå så mye du kan, ta trappene, etc.

☑ Balanse. Når jeg er på min destinasjon, prøver jeg å spise ute bare en gang om dagen, resten av måltidene kjøpe jeg dem på butikken. Jeg kjøper: salater, kalkun eller kylling pålegg, hummus, ris kjeks, peanøtter smør, vann, soya karbonader, fullkorn brød, lav fett kremost, gresk yoghurt. Dette kanskje fungere ikke for alle, men du kan prøve. Gi det en sjanse for minst ett måltid om dagen.

☑ På restauranter. Hvis du spiser på en restaurant prøv å unngå brød, hvis det er. Prøv å bestille en salat som en forrett, du kan be om å få dressingen på siden. Spør for ekstra grønnsaker med din hovedrett.

☑ Kos deg. En sunn livsstil er en balanse, jeg anbefale deg å nyte men med moderasjon, min erfaring er at det er vanskeligere å gå ned i vekt etterpå.

Ha en sunn dag,

Tasty&Healthy by Lucy.